25 Temmuz 2021 Pazar

Bekleyerek geçen ömrün bereketi olmaz!

 

İnsanları ikiye ayırıyorum,

 

Bekleyenler ve harekete geçenler,

 

Bekleyenler sürekli olarak mazeret adlı sığınağa girerken,

 

Harekete geçenler sığınakların cazibesine karşın yolculuklarına devam ediyor.

 

21. yüzyıl tam bir hareket çağı,

 

Nesiller arasındaki uçurum ve anlaşamama süreci derinleşmeye devam ediyor,

 

Her bir nesil artık gezegenler kadar birbirinden uzak,

 

Birbirimizi görüyoruz,

 

Birbirimizden haberdarız ama mesafeler ışık yılları kadar uzak,

 

Ve, uzaklaşmaya devam ediyoruz.

 

Covid19 gezegenlerin en parlağı,

 

En dikkat çekeni,

 

En büyüğü olan Z kuşağını en sert şekilde vurdu.

 

Bu yıkımın oluşturduğu etkiyi kestirmek için aradan en az bir 20 yıl geçmesi gerekiyor,

 

Bugünün karar vericileri,

 

Siyasi aktörleri meteor yağmuruna yakalandılar.

 

Ya meteorlara karşı doğru tedbirleri alarak gelecekte eşsiz bir aktör,

 

Ya da korkunç cümlelerle hatırlanacaklar.

 

Teknolojik dünya tarihi eski tarih gibi değil,

 

Her ayrıntıyı kaydeden ve birebir gelecekte karşımıza çıkaracak olan araçlar mevcut,

 

Bu yüzden bugün görülmediği sanılan ne varsa,

 

Teknolojik tarihin merceğinde gelecek nesillerin önüne serilecek.

 

Değişimin ve dönüşümün iki yolu vardır,

 

Ya kendi kendini değiştirirsin,

 

Ya da gelen dalga ile değişimin en sertini yaşarsın,

 

Dünyanın kendi içindeki değişim süreci karşısında Anadolu’nun değişimi beklenti ve ihtiyaçları karşılayacak mı?

 

Kendi kendimizi anlayacak mıyız?

 

Muamma gibi görünse de değil aslında.

 

Teknolojinin uzaya dönen nesillerini yakalamak ve kendi gençliğimizin yakalaması için yol açmak gerekiyor.

 

Ben, böyle istiyorum,

 

Ben, böyle yapacağım,

 

Ben, bunu uygun gördüm,

 

Ben,

 

Ben, ben…

 

Hiçbir hükmü olmayan cümleler,

 

Ben ile birlikte Biz’in istedikleri nelerdir,

 

Biz kavramını dilden düşürmeyip içeriğini doldurmadıkça da yol kat etmek maalesef mümkün değil.

 

Dönüşüm Yolculuğu diye bir adım attık,

 

Tek derdimiz var,

 

81 ildeki dönüşüm elçileriyle bir araya gelmek,

 

Ve, birbirimizin farkındalığını arttırmak,

 

Sürecin içinde yer almak için başvurular bir bir geliyor Anadolu’nun dört bir yanından,

 

Yunus Emre Yazarlık Kampı yaptık,

 

Önümüzde ise Astronomi ve Uzay Kampı,

 

Sonrasında ise Gençlik ve Tarım Kampı ve devamı var.

 

Ya bekleyenlerden olup bir bir sığınaklara sığınacaktık,

 

Ya da harekete geçip sığınaklardan bir bir insanların çıkmasını sağlayıp,

 

Harekete geçenlerin dünyasını yakalayacaktık.

 

Biz, tercihimizi yapalı epeyce zaman oldu,

 

Şimdi hikayeler topluyoruz,

 

Karşımıza neler çıkacak,

 

Nasıl hikayeler toplayacağız hiç bilmiyorum.

 

Ama bugün bayram sonrası mesainin ilk günü,

 

Bir taraftan programlama,

 

Bir taraftan “Ben” diyenlerle mücadele etme,

 

Yol gitme,

 

Bir taraftan ise akşam televizyona çıkıp yaşarken öğrendiklerimizi paylaşacağımız bir hafta olacak…

 

Dedim ya beklemek bize göre değil,

 

Bekleyerek geçen ömrün bereketi olmaz!

 

İyi haftalar diliyorum.

 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder