22 Şubat 2021 Pazartesi

Atlas ve Nevşehir yolculuğu...

 Güneş henüz doğmamıştı,


Sen 28 günlük oldun bugün Oğlum,


Hem sen uyuyordun,


Hem annen,


Önce sana yaklaştım baktım,


Her sabah hala aynı duyguyu yaşıyorum sen benim oğlum musun?


Kıyamıyorum bakmaya,


Doyamıyorum kokuna,


Yanağına minik bir buse kondurdum,


Kim bilir rüyanda cennetin hangi bahçesinde geziniyordun,


Sonra annene yaklaştım ve kulağına fısıldayarak çıktım evden,


Daha asansöre biner binmez özlem duygusunu hissetmeye başladım,


Küçüğüm benim,


Senden önceki hayat,


Ve, senden sonraki hayat olarak yaşamı iki parçaya böldük annenle,


Seyahat etmeyi sevecek misin bilmiyorum, 


Seyahatleri sev ve çıktığın her yolculukta hikayeler topla diye adını Atlas koyduk, 


Biz, istedik diye sevme sakın, 


Kendin düşün ve nasıl bir yaşam istediğine karar ver, 


Ne olmak istiyorsun, 


Ya da benim oğlum şu olacak diye bir yaklaşım içinde hiçbir vakit olmayacağız, 


Hani ne sınıfındaki, 


Ne mahallendeki, 


Ne yaşadığımız şehirdeki, 


Ne ülkemizdeki akranların rakibin olsun, 


Sen dünyanın içindeki akranlarınla dahi rekabet etme, 


Kendinle rekabet et, 


Ve, kendinle rekabet ederken iyi ve güzel olanı yaşatmaya çalış, 


Oğlum, 


Ben bugün yine seyahatteyim istikametim Nevşehir, 


Gün boyu benden sonrasına miras bırakmak için emek vereceğim, 


Belki bundan yıllar sonrasında bir seyahete çıktığında bugün verdiğim emeklerden biriyle karşılaşırsın kim bilir, 


Hani herkesin bir yaşamak gayesi vardır, 


Senin gayen ne olacak şimdiden merak ediyorum, 


Annenle ben unutulmamak için yaşanılan bir hikayemiz olsunu tercih ettik, 


Kolay değil, 


Ama inan zor da değil, 


Sıradanlaşmamamak unutulmamayı sağlıyor... 


Az önce annen aradı gözlerinizi açmışsınız, 


İkiniz de uyanmışsınız, 


Şimdi olsam evde beşiğine bırakmadan seni yine göğsümde yaptırırdım, 


Sonra ben konuşurdum, 


Bana bakarak ne anlattın Baba diye bakan gözlerinin derinliklerine dalar, 


Sonra seninle birlikte uykuya dalardım. 


Bugün Nevşehir'de olacağım oğlum biraz büyü sonra birlikte balona binmek için geliriz buralara... 


Yolculuk işte, 


Ve, Atlasım seninle yol boyu zihinden geçenler... 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder