20 Ekim 2019 Pazar

Gidiyorum gündüz gece...



Uzun ince bir yoldayım,

Gidiyorum gündüz gece…

Doğduğumuz an başlıyor yolculuk,

Kundaktayken,

Uykudayken,

Çocukken,

Evde otururken,

Yerimizde dururken bile yoldayız aslında…

Ta ki bize garanti olarak verilmiş olan ölüm gelip bizi bulana kadar devam ediyor yolculuk,

İstersen bir yerde oturur beklersin,

İstersen harekete geçersin,

Ama en nihayetinde sana garanti edilmiş olan nerede olursan ol vakti geldiğinde buluyor seni,

Yine bir yolculuk vakti,

Hayatımın en ilginç yolculuklarından birine çıkıyorum,

İlk durak Amsterdam, Brüksel, Paris oradan yol uzadıkça uzayacak,

Karayipler’e 9 saat sürecek bir yolculuk,

Oradan en merak ettiğim yerlerden biri olan Küba için bir yolculuk,

Dominik ve sonra da Amerika’ya Newyork’a, Washington DC sonra da geri döneceğim.

Uzun ince bir yoldayım,

Gidiyorum gündüz gece…

Yanımda en sevdiğim Eşim,

Sevgilinin yanında sevdiğim insanlar,

Hikayeler toplamak için uzun zamandır planladığımız bir hayali gerçekleştirmek için çıktık evden,

Sabahın ilk ışıkları,

Ya uyuyor insanlar,

Ya da yeni yeni uyanıyorlar çünkü yeni bir hafta başlıyor,

Seviyorum yolculukları,

Zenginleştirdiğini düşünüyorum insanları,

En güzeli de plansız olanı yolculukların,

Yok bir planımız,

Mesela bu akşam Amsterdam’da nerede kalacağız bilmiyoruz,

Önemli de değil aslında,

Ya da yarın oradan Brüksel’e gidecek miyiz yoksa bir gün daha mı kalacağız bilmiyoruz,

Gerek yok öyle çok fazla plan yapmaya,

Her şeyin düzenli olmasını sağlamaya,

Kaybolacaksın gittiğin yerlerde,

Düşünmeyeceksin nerede, nasıl olacak diye,

Endişe duymayacaksın bilmediklerinden,

Bilinmeyenlerin asıl öğreten olduğunun farkında olacaksın,

Çok fazla şey yüklemeyeceksin seyahata,

Beklentilerini arttırmayacaksın,

Önemli olanın anı yakalamak,

Ve, karşına çıkanları fark etmek olduğunu bileceksin,

Yerinde de dursan hareket halinde de olsan garanti olanın bugün yarın fark etmeksizin seni bir yerlerde yakalayacağını bileceksin,

Dertlenmeyeceksin öyle çok fazla,

cesaretin olacak hayata karşı,

Garanti ettiğini bileceksin Rabbinin zaman dolduğunda ne yapmış olursan ya da yapmamış olsan da,

Daha yapacaklarım,

Hayallerim,

Gerçekleştireceklerim var desen de sana emanet ettiğini senden alacağını bileceksin,

Güneş daha yeni kendisini göstermeye başlarken,

Zaten uzun ince bir yolda olan ben,

Gidiyorum gündüz gece,

Geceyi gündüze,

Gündüze geceye karıştırmaya,

Soluk aldığım her yerde hikayeler toplayıp sonra bunu içimden geldiği gibi kaleme dökmeye,

Bu seyahatin ilk yazısı bu,

Şimdilik hoşça kalın…



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder