26 Aralık 2022 Pazartesi

Okuduğun üniversite; üniversite değil, Aldığın eğitim; eğitim değil!

Siyaset gençlerden oy istiyor peki ya gençler siyasetten ne istiyor?


Ne istiyorsun?


Ne istediğini biliyor musun?


Bilmiyorsun!


Bilmediğin içinde bugünü yaşıyorsun.


Onuru olan bir siyasetçi ve bürokrat benim yaptığımı yapardı!


İlk kınama cezasını yediğim gün verdim istifamı.


Hukuk yoluna giderek gerçekten ben sorunlu muyum dedim!


Hukuk ise hayır sen haklısın sana yapılanlar haksızlık dedi!


Peki şimdi bu durumda benim yediğim kınama cezalarının karşısında verdiğim istifa ve terk ettiğim ülkeyi düşünürsek,


Bu cezayı verenler ve vesile olanlar onurlu bir şekilde neden istifa etmiyorlar!


Onurunu kaybetmiş bir siyaset anlayışı bugünü değil geleceği kaybetmemize neden oluyor.


Siyaset oy istiyor,


Siyasiler iktidar olmak veya temsiliyet istiyor,


Peki bunun karşılığında gençlik ne istiyor?


Sen ne istiyorsun kardeşim!


Aldığın eğitim; eğitim değil,


Okuduğun üniversite; üniversite değil,


Farkında değil misin dünyayla rekabet edemiyorsun!


202 üniversite olan bir ülkenin içinde diplomaları alan ama aldığı diploma sonrasında hayatın gerçekleriyle yüzleşen bir hayat yaşıyorsun!


Cehalet diplomayla yenilseydi bugün dünyanın entelektüel toplumunun inşa edilmiş olması gerekiyordu.


Durum hiç de öyle değil.


Cehaletin içine hapsolmuş bir toplum oluşturmak istiyorlar kimsenin derdi değil aydınlanma!


Diploma almak yerine dünya klasiklerini okumak, dünyanın içinde 3 5 ülke gezmek, 1 2 dil öğrenmek ve en önemlisi dünyadaki gelişmeleri takip etmek bile diplomadan daha kıymetliyken kısır bir yarışın içinde birbiriyle yarışmaya devam eden bir toplum arzusu sarmış dört bir yanı.


Son dönemlerde anlatılan en büyük devrim nedir?


Yerli araba,


Yahu diyemiyor musun?


Yap yap şu yerli arabayı ama yeni bir icatmış gibi de sabah akşam bana sunma,


1800’lü yılların sonundan itibaren insanlığın yaşamına girmiş araba kavramı,


Yıl olmuş 2023 biz hala bizi kandırma derdinde olanlarla uğraşıyoruz,


Kimi kandırıyorsun?


Neden dolayı kandırmaya çalışıyorsun?


Çocukların ve gençlerin hala dünyayla rekabet edebildiği bir eğitim sistemimiz yok,


Gençlikten ve eğitimden sorumlu iki ayrı bakanlık var,


Bir yılda ülkeyi terk eden ve terk etmek isteyen bu gençlere karşı bu iki bakanlık bugüne kadar ne yaptı neler yapıyor?


Gençlikten sorumlu bakanlık spor ile uğraşıyor,


Eğitimden sorumlu bakanlık ne yapıyor belli değil!


Bir ülkeyi geliştirmenin ilk adımı eğitim ve gençliktir,


Zannediyorlar ki,


İktidar olunca,


Ya da iktidar değişince mesele bitecek,


Memleketin ihtiyacı olanı dile getirmedikçe siyaset sürekli olarak milletten istemeye devam edecek!


Türkiye’nin en kıymetli bürokratları,


Yetişmiş beyin güçleri ya dünyanın farklı ülkelerinde çalışıyor,


Ya da Türkiye’de evlerinde oturuyor!


Geri gelmeyecek tek şey zaman,


Her gün bu yetişmiş insanların beyin gücünü kullanmak için bir gün daha geç kalıyoruz,


İş bilmez,


İşten anlamaz,


Siyasetin verdiği destekle koltukları işgal edenler gitmedikçe,


Ne ekonomi düzelir,


Ne toplum iyiye gider,


Ne de dünyayı yakalayan bir toplum oluruz.


Nasıl bir ülkedir anlamıyorum,


Her gün yeni birileri terörist ilan ediliyor,


Bunlar kamuda çalışamaz terörist diyorsunuz,


Ama toplumun içinde seninle,


Benimle,  bizimle birlikte yaşayabilir diyorsunuz!


Bu kadar kolay mı insanları etiketlemek!


Daha dün madende 42 kişi öldü,


Asıl terörist arıyorsanız,


O madenin altında o ölümlere karşı gerekli tedbirleri almayan,


Ölümlerin akabinde suiistimali olanlardır,


Bulunduğu görevden istifa etmeyenlerdir.


Takdiri ilahi diyerek unutturduklarınız,


Ve, senin de unuttukların asıl katliamken hiçbir şey olmamış gibi yaşamına devam eden bir toplum var.


Bu nasıl bir uykudur,


Yaklaşıyorsun,


Uyan uyan!


Gün aydı! diyorsun.


Uyandırmaya çalışırken seni de uyku teslim alıyor.


Neyi tartışıyoruz,


Neden tartışıyoruz,


Dindar olduğunu söyleyen ama özünde içinde sapıklık barındıran insan suretine bürünmüş hamam böcekleriyle birlikte yaşıyoruz,


6 yaşında bir çocuk,


Bu bilinen!


Ya bilinmeyenler,


Travma olarak bir ömür insanların beraberlerinde taşıdıkları,


Bu yazıyı okurken senin zihnine travmaların gelmiyor mu?


Mahalledeki sapıklar,


Okuldaki sapıklar,


Çalıştığın kurumdaki sapıklar,


Sakallı sapıklar!


Bastırılmış bir toplum yapısı,


Dışarıya karşı kapalı muhafazakâr görünen ama kendi içinde birbirini tüketen bir toplum,


Neymiş efendim münferit bir olay üzerinden karalama yapılıyormuş,


Hangi münferit,


Kaçıncı münferit olay,


Allah karşısına çıkıldığında da münferit bir olay diyerek mi işin içinden sıyrılacaksınız,



Tanımıyorum 6 yaşındaki çocuğu da tanımıyorum,


Yaşadıklarını da bilmiyorum,


Ama kendi çocukluğuma indiğimde hatırladığım manzara hiç de iç açıcı değil,


Sadece yıllar değişiyor,


Başka değişen hiçbir şey yok,


O mu Cumhurbaşkanı olacak,


Bu mu Cumhurbaşkanı olacak,


Sen mi iktidar olacaksın,


Ben mi iktidar olacağım,


Yav farkında değil misiniz?


Her gün toplum olarak ölüyoruz,


Öldüğümüz yerde kalıyoruz,


İktidar kavgaları arasında bir lanetin içinde boğuluyoruz,


Sen kalkıp bir olayı sonuçlandırmadan üzerini kapatır sonra halının altına süpürür yoluna devam edersen,


O olay zincirleme bir şekilde yaşanmaya devam eder,


Süpürün halının altına süpürün,


Süpürdüğümüz her olay dönüp dolaşıp bizi bulacak,


Bulduğunda ise onu da başkaları süpürecek!


Ne için yaşıyorsun?


Yaşama gayen nedir?


Sor kardeşim sor kendine bu soruyu sor!


Neden yaşıyorsun!


Bugün neden hayattasın?


Merak etme kendisine neden bu hayatta soluk alıyorum sorusunu soran hiçbir birey dünyanın hiçbir yerinde aç kalmaz,


Zamanın en berbat dönemindeyiz,


Doğrular yanlış olmuş,


Yanlışlar doğru!


Adamın cennete mi cehenneme mi gideceği belli değil,


Üzerine bir de takılmış peşine insanlar kendilerini kurtarmışlar gibi bir de beraberindekileri kurtaracaklar,


Yaratıcı ile aranıza aracı koymayı bırakın,


Birinin peşine takılmanıza gerek yok,


Peşine takıldıklarınızın da hesabı görülmedi nereye gidecekleri belli değil,


Kendi aklınıza takılın,


Düşün şimdi bu adam bir cemaat mensubu,


6 yaşındaki çocukla evleniyor,


O çocuk büyüyor ben yıllarca tecavüze uğradım diyor,


Utanmadan toplum bunu tartışıyor,


Ben, uğradım diyor,


Bitti!


Sen kalkıp neyin tartışmasını yapıyorsun!


Yok şu yaştaydı,


Yok bu yaştaydı,


Sosyal medyadaki paylaşımları ve üzerine din alimi olarak insanlara dini anlatanların konuşmalarını gördükçe tüylerim ürperiyor,


Yahu 6 yaşındaki kızın yaşadıklarının bir tek onun yaşadıkları olduğunu mu zannediyorsunuz,


Toplumun her bir bireyinin gördüğü veya yaşadığı ne münferit olaylar var ve insanların bilinç altına atarak unutmaya çalıştığını veya hatırlamak istemediğini veya söylersem başıma bir şey mi gelir korkusuyla yaşadığını bilmiyor musunuz?


İlk defa toplumda yaşanıyor ve acaba doğru mudur diye bir bakalım!


Siz bakın bakalım!


Aman bir şey olmasın diye bastırdıklarımızın sonuçlarını sadece bugün değil yarın da görmeye devam edeceğiz.


Tam 10 ay oldu Türkiye’den çıkalı,


10 aydır bakıyorum,


Ve, uzaktan diyorum ki,


Dış güçler falan diye her seferinde diyorlar ya merak etmeyin bizim dış güçlere falan ihtiyacımız yok,


Biz, bize yetiyoruz,


Birbirimizi zaten tüketmeye yetiyoruz,


Dış güçlerin işi gücü yok oturup bir de kendi kendisine yeten bir toplumla mı uğraşacaklar!


Dış güçler mi kurdu bu kadar üniversiteyi?


Dış güçler mi ekonomiyi bu hale getirdi?


Dış güçler mi madendeki 42 kişinin ölümünün sebebi?


Dış güçler mi intihar eden gençlerin sebebi?


Dış güçler mi ülkeyi terk etmelerin sebebi?


Meclis ve Milletvekilleri bir araştırma komisyonu kurup neden sahaya çıkmaz,


Bir girin ya toplumun içerisine,


Arka mahallelerde gezin,


Karşınıza kimler çıkacak,


Ne hikayeler çıkacak,


Biri patladı mı etrafında konuşmak kolay,


Mesele patlamasını beklemeden yaşamın içerisine girmek ve ortaya çıkarmak,


Yedi başlı masal ejderhaları var içimizde bizi her gün biraz daha parçalayan!


Hiçbir siyasi devletin sahibi değildir,


Yetki verirsin ve yetkiyi millet olarak kendin için kullanmasını istersin,


Koltuğa oturan devlet benim diyor,


Değişmeli,


Bu yaklaşım bu zihniyet değişmeli,


Franz Kafka’nın hamamböceği hikayesindeki gibi tiksinti uyandıran siyaset artık tiksinti uyandırmayı bırakmalı!


Dünyanın her yerinde yaşarım!


Ama dünyanın neresinde yaşarsam yaşayayım doğduğum ve gömüleceğim toprak orası,


Ve, yaşarken henüz elimizde fırsat varken coğrafyanın altında yattığımız günler için öyle çok şey yapmak değil mesele küçük de olsa taş üzerine taş koymak gerektiğini dile getirmek gerekiyor.


Kendisini bu kadar batıran bir noktaya nasıl geldik bilmiyorum!


Ama bulunduğumuz yerden çıkmak,


Ve, dünyanın hızla ilerlediği yollarda kendi gerçekliğimizi kurmak zorundayız!


Yaşadığımız coğrafyada gözümüzün önünde olanlar ortada,


Silkelen genç kardeşim silkelen ve kendin olmayı başarmak adına bir adım at!


Kimsenin senden üstün olmadığı bir hayatta yaşıyorsun,


Diplomayla dünyayı yakalayamazsın,


Karar alıcıların seni gördüğü zaten yok,


Düşmüşler seçimde iktidar olarak kalacak mıyız kalmayacak mıyız sorusunun cevabının peşine!


Sen kendine odaklan ve dünyayı yakalamanın bir yolunu bul.


Bugün yaşadığın coğrafyanın dünyayı yakalayan ve dünyadaki akranlarıyla rekabet eden,


Hayal kuran,


Hayallerinin peşinden giden insanlara ihtiyacı var.


Çok hayal kurdum,


Aldılar,


Çaldılar,


Susturmak için her şeyi yaptılar,


Bugüne kadar hepsini gerçekleştirdim.


Sus dedikleri anda içimdeki ses her seferinde çığlık oldu ve yükseldi.


The Walking Dead dizisinde olduğu gibi düşünüyor görünen ama özünde düşünmeden hareket eden yığınlara dönüşüyoruz,


Ya uykuya dalacaksın ,


Ya da uyanık kalacaksın,


Özünde yaşadığın coğrafya ve yaşadığın dünya için elinden geleni yapacaksın,


Taş üstüne taş koymak için bir şey olmayı bekleme,


Sen zaten bir bireysin,


Ve, bugün hayatta nefes alıyor olman en büyük şey,


Kendimi düşündüğümden değil,


Gün gelecek biz göçüp gideceğiz,


Arkamızdan çocuklarımız saydıracaklar,


Bari saydırırken biraz az saydırsınlar diye yazıyorum,


Böyle bir mirasa ben olsam saydırırdım,


Bireysel mirasım mutlu edebilir ama hiçbir çocuk bireysel mirasla rahat edemeyecek,


Toplumsal mirasımız nedir orasını bilmiyorum.


Şöyle bir perdeyi arala ve etrafa bak harika diyorsan sorun yok!


Devam et bildiğin yolda…



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder