19 Ağustos 2019 Pazartesi

Haydi Kendini Harekete Geçir - Küresel Vatandaşlık





Küresel Vatandaşlık,

İnsanı ve insan ile birlikte yaşayan tüm canlıları ve iyilik yapmayı odağına alan bir başlangıç,

Farklılıklarımız birlikte bir arada yaşadığımız bir dünya burası,

Her ne kadar yeni arayışlar olsa da yeni bir yer bulununcaya kadar birlikteyiz bu dünyada,

Sadece Türk’ü, Kürdü, Lazı, Zazası, Çerkezi değil 72 millet bir aradayız. Farklılıklarımız dünya insanlarıyla paylaşmak ve iyi olanı yaygınlaştırarak birlikteliği güçlendirmek zorundayız.

Ötekileştirenlerden yoruldum,

Sende yoruldun değil mi?

Sen, ben diyenlerden yoruldum,

Sende yoruldun değil mi?

Hep bana diyenlerden yoruldum,

Sende yoruldun değil mi?

Yorgunluklarımız ortak,

Yaşamın içindeki yorgunluğumuzu atmak,

Sonrasında hani bir tatile çıkarsın eşsiz bir manzarayla karşılaşırsın, hafif bir rüzgar eser ve sen çimlere uzanır mavi gökyüzüne bakarsın,

Rüzgar yorganın olur ya,

Yok böyle bir dinlenme, rahatlama dersin,

İşte o huzuru yakalamak için birlikte emek vermemiz gerekiyor.

Seni, beni yok bunun,

Biraz senden biraz benden ama biz olarak emek vermek zorundayız.

Değişim istemek ama bu değişimi hep beklemek,

Beklediğin vakit hiçbir zaman gelmeyen değişim,

Harekete geçmek gerekiyor,

Değişimi arzuladığını göstermek,

Yoksa aradan yıllar geçecek ve yıllar sonra dönüp arkamıza baktığımızda ya sen göçmüş olacaksın yaşamdan ya da ben belki de ikimizde,

Bizden sonrakilere bıraktığımız ne var diye düşüneceğiz,

Ortada hiçbir şeyin olmamasının korkunçluğunu bir düşünsene,

Asırlardır aynı süreci yaşıyor insanlık,

Hep bir miras bekleniyor o miras bir türlü gelmediği için korkunç bir asrın çocukları olarak yaşamaya mahkum olduk,

Beklemesek,

Birliktelikle başlasak,

Yalnız başına yapabileceklerin var yaşamda,

Bir de yalnız başına yapamayacakların,

Bu maalesef benim ya senin yalnız başına yapamayacağın bir şey,

Birlikte olmalıyız,

Birlikteliği güç olarak görmeli ve bunu fırsata dönüştürerek miras bekleyenlerden olmamalı,

Miras bırakanlardan olmalıyız.

Düşünsene bundan 100 yıl sonra biz yaşamda olmayacağız,

Ama birileri olacak bu yaşamda ve onlar dönüp arkalarına baktıklarında seni beni hatırlayıp tebessümle yad edecekler,

Tercih aslında bizim,

Nasıl hatırlanmak istediğine kendi karar veriyor insanlık,

Bu asrın çocukları olarak nasıl hatırlanmak istediğimize karar vermeliyiz,

Bugün baktığında tablo hiç de iç açıcı değil,

Her gün daha yaşanılmaz bir hal alıyor,

Ve, Allah’ım al canımı da kurtulayım diyenlerin sayısı hiç azımsanmayacak oranda artıyor,

Neden mi?

Çünkü adalet yok,

Eşitlik yok,

Vicdani duygular yok,

Özgür olduğunu zannedenler bile esaretin çocukları,

Bak şöyle bir dünyaya,

Düşün yaşananları düşünmesi bile korkunç değil mi?

Bende korkuyorum.

Peki ya bunu her gün yaşayanlar,

Çıktık yola,

Eylül ayında başlıyoruz Bursa’dan binlerce kilometre kat edeceğiz,

Anadolu’yu karış karış gezeceğiz.

Küresel Vatandaşlık kavramını konuşarak farkındalığı artan insan sayısını arttırmaya çalışacağız,

Bu halkaya sende dahil olmak istiyorsan o vakit durma!

Haydi kendini harekete geçir.

Ahmet K.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder