4 Ağustos 2019 Pazar

Küresel Vatandaşlık - 2

Küresel Vatandaşlık 

Sen, beni tanımıyorsun,

Bende seni tanımıyorum,

Aslında birbirimizi tanıyor veya tanımıyor olmamızın hiçbir önemi yok,

Önemli olan sadece farklılıklarımızla ortak bir amaç etrafında buluşmak,

Dün Küresel Vatandaşlık diyerek bir başlangıç mesajıyla süreci başlattık,

Sonra whatssapp’ta kurduğumuz bir grupta bir anda 200’ün üzerinde birbirini tanımayan genç bir araya geldi,

Listeye şöyle bir göz gezdirdim,

Çünkü ilk defa böyle bir şey yapıyordum,

Hiç tanımadığım,

Dünya’ya bakış açısını,

İnancını,

Kültürünü,

Yaşadığı şehri,

Siyasi görüşünü bilmediğim gençlerle ortak hedef için bir araya geliyorduk,

Tam da projenin sloganında yazdığımız gibi farklılıklarımız ortak zenginliğimizde ve bizim bu zenginliği gerçek bir zenginlik olarak görmek ayrıştırmadan birleştirmemiz gerekiyordu.

Dünya’da her gün biraz daha yükselen milliyetçilik akımı, toplumların kendi içine kapanmasına ve kendileri dışındaki dünyayı yok saymalarına neden olurken,

Bunun yerine insanı odağına alan hümanist bir yaklaşımla ayrıştırmadan kalplerimizdeki cesareti ortaya koymamız gerekiyor.

Biliyorum genç kardeşim sende gelecek kaygısı yaşıyorsun,

Seni tanımıyor olsam da beni tanımıyor olsan da biliyorum ya üniversite okuduğunu sonrasında ne yapacağım diye düşündüğünü,

Ya iş aradığını,

Ya da mecbur kaldığın için çalışmak zorunda kaldığın işi yaparken özünde mutsuz olduğunu,

Biliyorum,

Biz, aslında birbirimizi tanımasak da birbirimizi çok iyi anlayan insanlarız.

Küresel Vatandaşlık ilk projemiz değil,

Emin ol son projemizde olmayacak,

Çünkü arzuladığımız değişim tek bir projeyle gelmeyecek,

Emek vermemiz gerektiğinin,

Değişim için mücadele etmemiz gerektiğinin,

Hayal kırıklıklarımız olsa da vazgeçmememiz gerektiğinin çok iyi farkındayız.

Yıl 2003 Herkese Kitap adlı projeyi gerçekleştirdiğimiz tarih,

Yıl olmuş 2019 ve biz hala hayallerin peşinden gitmeye devam ediyoruz,

Bazen insanlar değişiyor,

Birileri geliyor,

Birileri gidiyor,

Ama inandıklarımızdan vazgeçmeden nerede olursak olalım yolumuza devam ediyoruz,

Bazen projeler yazıyoruz red ediliyor,

Bazen projeler yazıyoruz kabul ediliyor,

Çok uzun süre red yediğimiz zamanlarda olsa vazgeçmemeyi her seferinde biliyoruz.

Genç kardeşim,

Meselenin özü bizim için yaşadığımız coğrafyadaki yaşamın dünyanın farklı coğrafyalarında gördüğümüz yaşamlardan daha iyi bir noktaya taşınması,

Bunun için önceliklerimizden bir tanesi insan ve vicdani duyguların yeni nesillerde gelişmesi.

Ne senin ne benim yaşadığımız coğrafyadan başka gidebileceğimiz bir coğrafya yok.

Çünkü sevdiklerimiz,

Yaşanmışlıklarımız,

Hayallerimiz,

Hatıralarımız,

Ailelerimiz,

Arkadaşlarımız bize ait ne varsa hepsi bu yaşadığımız coğrafyada.

İşte tam da bu yüzden yaşadığımız coğrafyadaki değişim ve dönüşüm sürecine birilerinin gelip bizi bulmasını beklemeden,

Ahmet olarak,

Mehmet olarak,

Ayşenur, Fatma olarak emek vermemiz gerekiyor.

Hiç birimiz mükemmel değiliz,

Olmak zorunda da değiliz ama farklılıklarımızla bir araya geldiğimizde mükemmeli en iyi birbirimizi tanımasak da sen ve ben oluşturabiliriz

Bu yüzden proje tam da isminden anlaşılacağı üzere tüm farklılıklara açık,

Bu sefer her zamankinden daha cesuruz çünkü amacımız içimizdeki insani ve vicdani duyguları yükseltmek.

Mesele yaşamda bir şey olmak mı sadece?

Bir şey olmak için mücadele edenlerin aslında hiçbir şey olamadıklarına her gün şahitlik ediyoruz,

Mesele yaşamda iz bırakacak süreçlerin bir parçası olmak.

Bu bir tercih meselesi bugün kurduğumuz whatssapp grubuna katılarak adım atanlar aslında bir adım attılar,

Bize düşen ise bu adım atanların birlikte çalışma kültürüyle birbirlerini tanımadan da yapabilecekleri olduğunu göstermek ve Küresel Vatandaşlık kavramının birlikte içini doldurmak.

Bugün yaşadığımız şehrin dışında bir çok şehre gideceğiz,

Belki sizler organizasyonlar düzenleyeceksiniz belki bizler ama gittiğimiz her yerde Küresel Vatandaşlık bilincini ve içimizde dışımızda fark etmeksizin dünyanın her yerinde yaşayan insanların aslında bizim bir parçamız olduğunu yaygınlaştıracağız. 

Bir anda herkesi Küresel Vatandaşlık bilincine ulaştıracağız diye yola çıkmadık,

Biz belki içinizden bir kişinin belki de bu grupta olmayan, bu yazıyı okumayan birinin dünyaya bakış açısını değiştireceğiz.

O, bir kişinin bakış açısını değiştirmek emin olun çıktığımız  yolda en büyük başarımız olacak.

İnanarak çıktık yola sadece bir kaç kişiydik düne kadar,

Bugün bir anda 200 kişiden fazla kişi bu amaç doğrultusunda gönüllü olarak whatssapp grubunda buluştu.

Şimdi sizden beklentimiz #KüreselVatandaşlık hashtagini kullanarak ulaşabildiğiniz her yerde paylaşımlar yapmanız ve bu bilincin yayılma sürecine katkı bulunmanız.

Sen beni tanımıyorsun,

Ben, seni tanımıyorum ama birbirimizi tanımadan bir amaç etrafında buluşarak birlikte bir şeyleri başarmanın yaşadığımız coğrafyada mutluluğunu yaşar mıyız işte bunu deniyoruz.

Belki de başardık ama denemeye devam ediyoruz.

İyi pazarlar diliyorum

Ahmet K.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder