26 Haziran 2021 Cumartesi

Aksaray'dan Uzaya - Astronomi ve Uzay KAmpı

Aksaray’dan Uzaya,


Hasandağındayız UMKE’cilerin kampına ziyarete gittik,


Sayın Valimiz Hamza Abi diyor ki;


Burada bir kamp yapalım.


Diyorum ki Astronomi ve Uzay Kampı olsun,


Ne bütçe var,


Ne proje var,


Ne de başka bir şey,


Nasıl olacak hiç bilmiyorum,


Bildiğim tek şey Hamza Abi varsa bir şekilde çözeriz,


Yunus Emre Yazarlık Kampında dedim gençlere;


Bekleyen kaybeder,


Biz, koşuyoruz yetişen yetişir yerinde kalan dedikodunun,


Kısır döngünün,


Şikayetin parçası olur…


Tiksinti duyuyorum artık;


Dedikodunun kısır döngüsünün içine gençleri çeken,


Hayal kurdurmak yerine,


Gençlerin umuduyla hayaliyle oynayan herkesten,


4 aylık bir bebeğim var benim adı Atlasko,


Kararlıyım,


Yaşamı boyunca unutamayacağı bir hikaye bırakacağım ona,


Ben, yaşamam boyunca hem konuşacağım,


Hem hayata geçireceğim,


Hem yazacağım,


Topladığım her hikayeyle onu zenginleştireceğim.


Parayla zenginleşenlerin karşısında hikayeyle zenginleşenlerin cephesi var artık,


Bugün 1 kişi,


Yarın bin kişi,


Belki sonra milyon kişi,


Ama en nihayetinde hikaye zenginleri kazanacaklar,


Bizim dışımızda bir dünya var,


İstesek de istemesek de bizi kısır dönüğünün içine sürükleyenler farkında değiller,


Dış dünya hızla ilerlemeye devam ediyor,


Benim ibadetim Anadolu’nun gençleriyle birlikte hayal kurmak,


Kurduğumuz her hayali bir bir gerçekleştirmek,


Hesap sahibi dışında benim ibadetimi sorgulayacak biri var mı?


Yok!


Kusura bakmayın.


Kimseye verecek bir hesabım yok.


Ben, Vatanımın bana verdiği imkanları merak duygumun peşinden giderek 17 yaşından itibaren 65 ülkeye gittim,


Yaşadığım ülkenin Cumhurbaşkanı 10 dakikaya yakın İstanbul Haliç Kongre Merkezinde hayatımı anlattı.


Paraya hiçbir zaman değer verenlerden olmadım,


Bir şekilde döndürdük çarkı,


Yaş oldu artık 35,


Bir kamp yaptık,


120 tane gencin hayatına dokunduk,


Günlerdir telefonlarım susmuyor,


Halbuki biz 2010’da GAP Gençlik Festivallerini,


2015’te KOP Gençlik Festivallerini yaptığımızda da aynı noktadaydık,


2003 yılında Türkiye’nin ilk Ulusal Ajans Erasmus+ Projesini gerçekleştiren ekibin başında olduğumda da aynı noktadaydık.


Oturduğu koltuğu kendi bekası için kullananların her birini tarihin kara kaplı defteri lanetle anarken,


Hakkını verenlerin her biri övgüyle anılmaya devam edecekler,


Hamza Abi,


Bu özgüvenin temelinde sen varsın,


Beklemek yerine harekete geçmenin nasıl bir şey olduğunu hatırlattın bana yeniden.


Belki yeniden fosseptik çukuru kazacağız,


Belki yeniden köylerdeki tuvalet ve duşları toplayıp getireceğiz,


Belki 5 gün boyunca yağmurda ıslanacak,


Rüzgarda üşüyeceğiz,


Ama uzayı hayal etmeden uzaya gidilemeyeceğini,


Anadolu’nun farklılıklarıyla mükemmel olan gençlerine senin öncülüğünde öğreteceğiz Abi.


Bu trene destek olmak isteyen herkese kapımız açık,


Ama destek olmak istemeyenden de tek ricamız var,


Biz sizden bir şey istemiyoruz,


Yeter ki bizi rahatsız etmeyin,


Kendi dedikodu sürecinizde ötekileştirmeye,


Berikileştirmeye devam eden…


Biz, ne ötekiyiz, 


Ne de beriki,


Anadolu’nun öznesiyiz.


Bizim Anadolu’nun çocuklarıyla ortak bir hayalimiz var,


Birbirimizin motivasyonunu arttırıp kısır döngünün dışına çıkarak her birimiz üretimin parçası olabiliriz,


Her gün atama bekleyerek ömrünü tüketenler,


Üniversitenin kapısından binlerce hayalle girip bütün hayallerinin karşılığı olan tek bir kağıt parçası ile dışarı çıkanları gördükçe üzülüyorum,


Yok kardeşim!


Hayat her birimize en büyük armağan,


Emek verdikçe,


Hayal ettikçe en güzel yaşamı coğrafyamızda hep birlikte inşa edebiliriz,


Bekledikçe kaybedeceğiz,


Beklememek için kararı verdik,


Aksaray’dan Uzaya diyoruz,


Teleskoplarımızı alacağız Anadolu’nun çocuklarını ve gençlerini bekleyeceğiz,


Hep birlikte uzayı hayal edeceğiz,


Aksaray’dan belki yeni bir yıldız buluruz,


Sonra hep birlikte Hamza Abiye döneriz adını sen koy deriz,


Memleketin;


Dertli insanlara ihtiyacı var.


Sende dertlilerden biriysen bu akşam 21:00’de Twitter’da #AksaraydanUzaya hashtagiyle buluşuyoruz.


Sende gel ve hikayemize ortak ol.


Sizin yazdıklarınızla özünde hayallerimizi birleştireceğiz.


Görüşmek dileğiyle…


Hayal edin!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder