25 Mart 2021 Perşembe

Hikayeye hikaye katmak...

 Şehirlerin,


İlçelerin,


Mahallelerin bir hikayesi vardır!


Bu hikayenin geçmişi bilinmeyen zamanlara kadar gider,


Bugün Aksaray'ın tarihin bilinen bilinmeyen zamanlarından başlamış bugüne kadar uzanan hikayesinde fark oluşturan Sn. Valimiz Hamza Abinin misafiri olarak güne başladık.


Bir insan bir şehrin kaderini değiştirir mi?


Değiştirir!


Hamza Abi Aksaray'da kamu, sivil toplum, özel sektörü birleştirerek eşsiz bir hikaye oluşturmuş.


Normalde bir araya gelmesi imkansız kişilerin bir araya geldiği şehirde geleceğe yönelik en büyük mirası oluşturuyor Hamza Abi.


Bir gün Aksaray'dan gidecek gittiğinde gerisinde en büyük miras bıraktığı hikaye olacak.


Neredeyse her hafta görev olsa da olmasa da Aksaray'a geliyorum ve hikayenin her aşamasına şahitlik ediyorum.


Akşam üzeri ise Gülağaç ilçemize gittim. Büyük Aksaray modelinin küçük modelini Gülağaç'ta Kaymakamımız Elif Nur Saçal kadınlarla birlikte hayata geçiriyor.


Gelişmişlik sıralamasında en sonlarda olan ilçede her gün rol model kadınlar üretime ve istihdama dahil oluyor.


Kadın kooperatifinde kadınlar karşıladı bizi tarlada üretimden, kurutmaya, kurutmadan paketlemeye, paketlemeden Anadolu'nun dört bir yanına yayılan üretim kültürünün nasıl olduğunun en iyi modelini ortaya koymuş durumda.


Bir kadın bir ilçenin kaderini değiştirir mi değiştirir.


Doğru zamanda doğru hikayeleri toplayan ve bulundukları konuma bakmaksızın hikayeye hikaye katanlar gerilerinde iz bırakırlar.


Şimdi mutlulukla yolculuğa güneşin battığı yere doğru devam ederken,


Ortaya konanların ve Projelerin verdiği mutluluğu yaşıyorum.


Hikaye toplamak,


Yaşamlara dokunmak,


Ve, aradığının içinde olduğunu bilmek. 

1 yorum:

  1. Bu güzel hikayenin şahidi olmak da ayrı bir güzellik benim için.

    YanıtlaSil