6 Haziran 2022 Pazartesi

Ben, Türkiyeli Ahmet olmayı tercih ettim

Değerli Ağ Arkadaşım,


İlkokul, ortaokul, lise ve üniversite büyük emekler verdin biliyorum.


Sen emek verirken ben konferanslarımda bu verilen emeklerin karşılık bulması için eğitim sisteminin diplomanın dışında vermesi gerekenleri anlatıyordum.


Tam 17 yıl boyunca anlattım,


18 yaşında Türkiye’nin 01 sözleşme numaralı ilk Avrupa Birliği Gençlik Projesini gerçekleştirirken başladım anlatmaya,


Yok!


Yıllarca dinleyen olmadı.


81 ile üniversite açtılar,


Yapmayın dedim!


Şırnak Üniversitesine konferansa gittiğimde Şırnak Lisesinin tabelasının indirildiğini ve Şırnak Üniversitesi yazıldığını gördüğümde tüylerim diken diken oldu!


Mesele üniversite kurmak değil,


Üniversitelerin dünyayla rekabet edebilen aktörler yetiştirmesi dedim!


Bunu öyle bir iki defa değil!


Kapalı kapılar ardında felan değil,


Çıktığım televizyon programları dahil her yerde söyledim.


Hani 80 darbesini yaşadı ya babalarımız,


Koca bir neslin düşüncelerine zincir vurdular ya,


Şimdi de durum darbe döneminden farksız değil,


Oturduğu koltuğu korumak isteyenler savunuyor,


Yarınlar güzel olacak vs her gün binlerce yalan!


Genç kardeşim,


Bende senin gibi doğduğum coğrafyayı seçemedim,


Ama seçemediğim coğrafyanın değişmesi için hiçbir zaman sıradan olmayı tercih etmedim!


Hatalarım,


Eksikliklerim,


Yanlışlarım elbet oldu ama ben mükemmel değilim,


Olmak zorunda da değilim,


En nihayetinde ben Anadolu adlı senin, benim, bizim çocuklarımızın,


En önemlisi Atlas’ın coğrafyasına inandım.


3 ay oldu Türkiye’yi terk edeli,


Düşünsene 3 ay önce Türkiye’yi terk etmesem bugün beni istisnai kadrodan Belediyeye atanmış,


Bölgesel kalkınmadan anlamayan,


Ama birilerine sırf yakın olduğu için bizim yıllardır emek verdiğimiz kurumda önce 4800 ek göstergeye atanan akabinde Başkan vekili olan adam yönetecekti,


Yahu ben buna 1 gün bile tahammül edemem ki;


Karakterim izin vermez!


2003 yılında ilk yurt dışına çıktığımda Türkiye’den Euro 1.6 Liraydı bugün 18 lira,


Ne oldu da böyle oldu!


Ne olacak sistemi kendi çıkarları doğrultusunda kuranlar bir devleti bu hale getirdi.


Bugünün iyi emin ol yarının bugününden daha kötü?


Neden mi?


Kimse sistemin eksikliklerini ve tahribatını konuşmuyor!


Herkesin tek bir derdi var;


Oturduğum koltuğu nasıl sağlam korurum!


Yahu koca bir milleti öylesin, böylesin, şöylesin diyerek bölen bir yaklaşım bölücülüğü eleştiriyor!


Dedelerimizi ayırdınız,


Babalarımızı ayırdınız,


Yetmedi bizi ayırdınız,


O da yetmedi çocuklarımızı ayırmaya çalışıyorsunuz,


Siz ayırmaya çalıştıkça dünya yol gidiyor,


Olan kime oluyor biliyor musunuz?


Gariban emek veren,


Anadolu genci kardeşim sana oluyor!


Ben, gariban bir Anadolu genciyim,


Üzülüyorum!


Bir toplumun fakirleşmesine,


Bir toplumun kendi kendine ettiği zulme,


İnsanı çileden çıkaran yaklaşımlarına üzülüyorum.


20 milyona yakın gencin yaşadığı coğrafyada,


Gençler mutsuz,


Ve, ülkeden kaçmaya çalışıyorsa bunun tek müsebbibi vardır o da sizsiniz.


Bitmek bilmeyen koltuk sevdalarınız,


Koltuk hesaplarınız!


Bitmedi bitmeyecek!


Yahu devletin sahibi olamazsınız,


Devlete hizmet etmek için varsınız!


Ben, böyle istedim olacak yaklaşımıyla servet sahibi çocuklarınızın geleceğini de mahvediyorsunuz!


Korkum yok!


Bu hayatı Hak için yaşayanlardanım,


Dünyanın en ücra köşesi de olsa yaşarım,


Ama ahdım var sizin bölen yaklaşım atmosferiniz içinde Atlasko yetişmeyecek,


Küresel Vatandaş olacak,


Sizin mirasınızı devralamayacak,


O dünya mirasını devralacak!


İlkokuldan itibaren İngilizce eğitimi alan ama hiçbir şekilde İngilizce konuşamayan nesiller yetiştiriyorsunuz!


Eh be kardeşim insan yetiştirmek gibi bir derdiniz yok ki!


Kendi güvenli alanım içinde kalayım kimse bana dokunmasın!


Bizim gibi gariban bir Anadolu gençliği nereden bulacaksınız?


Bulamazsınız!


Bize karışmayın bırakın dünyayla rekabet edelim dedik!


Sonuç mu?


Yurt dışına kaçan ve kaçmak için yarışan gençler!


Neden mi?


Anlayamazsınız…


Sizin öyle bir derdiniz yok ki!


Kürt bir babanın Türkiyeli oğlu olarak büyüdüm!


Gerçek manada bugüne kadar binlerce gençle buluştum asla kendime dair bir kimliğim olmadı!


Birileri kimlik üretse de ben Türkiyeli Ahmet olmayı tercih ettim,


Çünkü Türkiyeli olmak bizi bugünden geleceğe taşıyacak,


Gelişmiş dünya ülkeleriyle rekabet etmemizi sağlayacaktı!


Sonuç mu?


Durmadan kimliğimi çıkarıp önüme koydunuz!


Ben mi seçtim kardeşim!


Gelinen nokta size benzeyenlerle dünyanın en kıymetli coğrafyasını batırıyorsunuz!


Batırdığınız sadece Anadolu adlı ortak coğrafyamız değil 20 milyonluk bir gençlik,


Ve, o gençliğe katılan yeni isimler.


Seçim mi?


Kazanabilirsiniz!


Atama mı?


Yakabilirsiniz!


Koltuk mu?


Oturabilir ve istediğinize verebilirsiniz!


Ama emin olun bugün bu süreçte olan bitenlerin tamamı özünde kıyametin ta kendisi!


Eşimin elinde iphone 13 pro max var biz önceki telefonunu verip az bir fark ödeyerek aldık.


Bugün duydum ki Türkiye’de 31.000 TL olmuş!


Yahu teknolojiyi üretmeye müsaade etmiyorsunuz,


Girişimciliği sözde teşvik ediyorsunuz bunları biliyoruz,


Kullanmaya neden müsaade etmiyorsunuz?


Telefonun üretildiği coğrafyadan daha fazla kazanç elde etmek nedir?


Gelecekte belgeseller çekilecek!


Bugün televizyon kanallarında geçmişten yadırgayarak anlattıklarınız var ya;


Siz onlardan daha korkunç bir şekilde anılacaksınız!


Biz mi?


Doğru olduğuna inandıklarımızla emin olun belki 1 belki 2 kişi okuyacak ama vakti geldiğinde Hakkın huzurunda söylediklerimizle var olacağız!


Ne diyeyim Memleketim,


Ne diyeyim!







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder