9 Kasım 2019 Cumartesi

Yetişkin ve Şimşek Aileleri...


Şimşek ve Yetişkin Aileleri…

Tanıyanlar bilir beni,

Pek iyi görmez gözlerim,

Bu gece görmeyen gözlerim açıldı,

Uyanmak istedim,

Uyanamadım,

Uykudan kalkmak istedim kalkamadım,

Rüyamda kıyameti gördüm,

O korkunç tabloyu korkuyla hissettim,

Korku hiç sarmamıştı bu kadar bedenimi,

Kalkmak istedim,

Ama kalkamadım,

Uyanığım kalkmak istiyorum,

Ama bir türlü kalkamıyorum,

Korkunç acıyı hissettim bedenimde,

Kaçıyorum ama kaçamıyorum,

Yakalanıyorum ama pes etmiyorum,

Korkunç bir şekilde yaşadım kıyameti bu gece rüyamda,

Uyandığımda üst üste iki sigara içtim,

Zaten sonradan başladığım sigarayı anlamsız bir şekilde arttırmış durumdayım,

Uyuşturmak isteyen bir ruh hali,

Ama uyuşmayan sürekli düşüncelerle kendini yenileyen bir dünya benimkisi,

Gece uyurken televizyondan izlediğim Şimşek ailesinin ölüm haberinden mi yoksa,

Bundan birkaç gün önce televizyondan izlediğim Yetişkin ailesinin ölüm haberinden mi bilmiyorum,

Hiç tanımadığım,

Hayatım boyunca görmediğim,

Yaşamımın hiçbir evresinde hayatımda yer almamış olan Yetişkin ve Şimşek ailelerinin ölümlerinden etkilendim.

Hani Emine Akçay vardı çocuklarına ısınacak odunu bulamadığı için intihar eden Ana,

Hani İsmail Devrim vardı çocuğuna okul kıyafeti alamadığı için intihar eden Baba,

Tek başlarına gittiler bu hayattan,

Arkalarında bıraktılar çocuklarını,

O çocuklar ısınacak odun buldu mu sonrasında?

Ya da o çocuk okul kıyafetini alabiliyor mu artık?

Ne fark var aralarında,

Ya da nedir ortak yanları “yokluk”, “yoksulluk”…

Yetişkin ve Şimşek aileleri göçtüler, gittiler,

Kendi kıyametlerini kendileri getirdiler,

Geride kalanlara da konuyu tartışmak kaldı,

Arkalarından konuşmak,

İyi veya kötü,

Sonuç; kimsesizlik,

Kimsesizlik yedi başlı masal ejderhaları gibi her gün biraz daha etrafımızı sarıyor,

Ve, artık yedi başlı masal ejderhalarıyla mücadele eden kimseler kalmadı,

Korkunç bir şekilde ölümleri yaşıyoruz,

Sonrasında yaşadığımız ölümlerin ardından neden diye küçük bir sorgulayış sornasında,

Umursamazca yolumuza devam ediyoruz,

Suçlu Emine Akçay mıydı?

Suçlu İsmail Devrim miydi?

Suçlu Yetişkin ailesi miydi?

Yoksa suçlu baba Şimşek miydi?

Kim bu suçlu?

Eğer dışarıdan bakarsanız “evet” kendileri ettiler,
En son baba Şimşek için katil der geçersiniz?

Yaratıcı içinde bu böyle mi?

Hiç sanmıyorum.

Yaratıcı hiçbir zaman sonuca bir tek bakarak kararı veren değildir,

Bunu da son gönderdiği dinimizde İslamiyet’te ve son kitap Kuran-ı Kerim’de anlatıyor zaten,

Merhametin kimi bulacağı belli olmaz,

Çünkü merhametin sahibi biz değiliz,

Merhametin sahibi olan Hak,

Bizim baktığımız gibi baksaydı zaten biz olmazdık,

Katil olan baba Şimşek değildi,

Suçlu olan Emine Akçay değildi,

Suçlu olan baba İsmail Devrim değildi,

Suçlu olan Yetişkin ailesi değildi,

Suçlu olan benimde senin de içinde yer aldığımız toplumdu,

Onları ölüme sürükleyen sürece seyirci kalan,

Düzeltmek için hiçbir şey yapmayan,

Yaşandıktan sonra sadece seyirci kalmadım görüntüsü veren toplumdu.

Evet, verdik görüntüyü,

Üzüldük,

Hislerimizi yazdık sosyal medyada,

Ekranlara çıktı toplum önderlerimiz taziyelerini ilettiler,

Açıklama yapması gerekenler açıklamalarını yaptılar,

Peki ya ne değişti?

Emine Akçay gitti; çocukları odun mu buldu?

İsmail Devrim gitti; çocuğu daha iyi bir yaşamamı kavuştu?

Bunlar son noktaya gelmiş ölüme gitmiş birkaç isimden bazıları,

Peki ya şu anda ölüme gitmek için sırada olanlar?

Onlar ne olacaklar?

Adalet, herkese lazım,

Hazreti Ömer adaleti demek,

İslamiyet neferleriyiz demek,

Peygamber (SAV) ümmetiyiz demek,

Allah Allah nidalarıyla haykırmak değil mesele,

Günde 5 vakit namaz kılarsın,

Ama inanç nedir bir tür anlayamazsın,

Bırak kardeşim,

Bırak şekilci olmayı,

Ne kendini kandır,

Ne de seni yaratanı kandırmaya çalış,

Emin ol hiçbir vakit kandıramayacaksın,

Saat gecenin 4’ünde attım kendimi sokağa,

Hıçkırıklarımı hissettim boğazımda,

Çünkü ben kıyameti gördüm bu gece rüyamda,

Korkuyu hissettim iliklerimde,

Yok öyle eğilip bükülmeye gerek yok,

Doğarken elimize verilmiş garanti süremiz dolduğu,

Ölüm gelip bizi bulduğu vakit,

Bizden sorulacak İbadetimiz sadece namaz, zekât, oruç, hac değil,

Dinde zaten bu değil,

İslamiyet mantık dinidir,

Günde 5 defa okuduğumuz ve anlamını bilmeden ibadet ettiğimizi düşündüğümüz Fatiha’yı okumak değildir,

Şimşek ve Yetişkin aileleri üst üste gelmiş iki timsal,

Bir de daha yaşanmamış timsaller var,

Görmek istersen görürsün,

Görmek istemezsen gören gözlerin görmez olur,

Bu senin elinde,

Başkasının değil…



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder