8 Aralık 2019 Pazar

Peki ya sen kimsin?


Ben, çıktım yola,

İnsanın kaybolan vicdanını kaybolduğu yerden çıkarmak,

Bilim ve teknolojinin gelişimiyle hızla değişen dünyanın insanlarının,

Vicdanlarını yitirmiş bir şekilde bilim ve teknolojiye hükmetmelerini engellemek için,

Değişmeli dünya,

Gelişmeli dünya,

Ben, olmalıyım gelişimin ve değişim bir parçası hatta en çok ben olmalıyım,

Belki Newton kadar olmasa da,

Belki Einstein kadar olmasa da,

Belki Farabi kadar olmasa da,

Ben de katkı sunmalıyım bilimin ve teknolojinin gelişimine,

Bilim ve teknoloji bir zenginliktir,

Refah getirir,

Kaliteli yaşam sunar,

Aydınlatır,

Hukuk getirir,

Adalet getirir,

Üretim getirir,

Ben, bu zenginliğin içinden bir pay almalıyım,

Pay almazsam bundan 30 – 40 yıl sonra yok olanlardan olmaya,

Sefalet içinde,

Açlıkla mücadele eden insanlardan bir tanesi olmaya mahkumum,

Bilim aydınlanmadır,

Zaten inandığımız dinde bilim üzere uyarmaz mı beni?

Yönlendirmez mi beni?

Araştırmazsan, üretmezsen, çalışmazsan,

Kaybolur karanlıkta kalırsın demez mi bana?

Ben, çıktım yola,

Değişen dünyanın değişiminin bir parçası olmak zorundayım,

Biraz geriden başladım,

Ama yakalayacağım değişimi,

Olacağım parçası,

Ve, ben en öne geçmek için koşturacağım,

Bunu yapmak zorundayım,

Çünkü bilim ve teknoloji vicdandan yoksunların eline tamamen geçtiğinde bu dünyada benim yaşam hakkım olmayacak,

Ben, yaşam hakkımı korumak için bunu yapmalıyım,

Ben koca bir asırdır eğitilmiyorum,

Oyalanıyorum,

Dünya bilim ve teknolojinin gelişiminde hızla ilerlerken,

Ben, bunun gerisinde kalıyorum,

Gerisinde kaldığım içinde vicdansızca denek olarak kullanılıyorum,

Ben, denek değilim,

Ben, insanın, hayvanın ve hayatın içindeki hiçbir varlığın denek olarak kullanılmamasını savunanım,

Benim yaşam hakkım olduğu kadar,

Benim dışımdaki tabiattaki tüm varlıkların yaşam hakkı olduğu,

Ve, ona saygı duymazsam tabiatın dengesini bozacağımın,

Ve, bununla birlikte en büyük zararı kendime vereceğimin farkındayım,

Ben, çıktım yola,

Anadolu’nun içinden başladı yolcuğum,

Ben, kim miyim?

Ben, senim,

Ben, cümle insanlığın vicdan taşıyanıyım,

Ben, Türkiyeyim,

Ben, vicdan ve bilimsel, teknolojik gelişim süreci arasındaki dengeyi korumak,

Ve, bilimin teknolojinin vicdan yoksunlarının eline geçmesini gören,

Ve, bundan korkanım,

Korkularımı yendim,

Ben, sen oldum,

Sen, ben oldun,

Biz, olduk korkularımızı yendik,

Biz, çıktık yola,

17 – 20 Aralık’ta Küresel Vatandaşlık zirvesinde bir araya geliyoruz,

Ne için mi?

Küresel Vicdanı hakim kılmak için,

Bilimin ve teknolojinin ışığında yetişen insanların sayısını arttırmak,

Arayan insanların sayısını çoğaltmak,

Karanlıkları aydınlatmak,

Bunu yaparken de vicdanı hakim kılmak için,

Biliyoruz zorlu bir yolculuk bu,

Yol da engeller var,

Yol da ayrılanlar olacak,

Yol da bize gülenler olacak,

Yol da bize inananlar olacak,

Yol da bize katılanlar olacak,

Bu yolculukta zorluk da kolaylık da bizimle olacak,

Ama biz, bizden sonrakilere ne miras bırakabiliriz diye düşündük,

Ve, karar verdik,

Bilimin ve teknolojinin güçlenerek ilerlediği bir Türkiye için üreten bir nesil,

Eğitimde kalite,

Ve, en önemlisi de vicdanın hakim olduğu bilimsel ve teknolojik bir gelişim süreci,

Ben, yola çıkalı epey oldu,

Şimdi neredeyim bilmiyorum,

Bana katılanlarla biz olduk,

Karanlıkta aydınlıkları arıyoruz,

Kaybedilen vicdanı bulurken bilim ve teknolojinin vicdan sahipleri tarafından güçlü bir şekilde kontrol edilmesi gerektiğini düşünüyoruz,

Ben, kim miyim?

Ben, senim,

Peki ya sen kimsin?

İyi akşamlar
Ahmet K


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder